حسنین سرورجوانان اهل بهشت

یا خدای فاطمه (س)


با ذکر صلوات برای ظهور آقا امام زمان بخوانید !





 حذیفه مى گوید که رسول خدا صلى اللّه علیه وآله فرمود: فرشته اى از فرشتگان به زمین فرودآمد،واوبشارت داد:حسن و حسین دو سالار جوانان اهل بهشت اند و فاطمه سرور زنان بهشت است.

دو سرور جوانان اهل بهشت

منبع

رسول خدا صلى اللّه علیه وآله در حدیثى در فضیلت و برترى دو امام و دو سبط طاهر، حسن و حسین علیهما السلام ـ که در نزد مسلمانان ثابت و قطعى است ـ مى فرماید:

الحسن والحسین سیّدا شباب أهل الجنّة; حسن و حسین دو سرور جوانان اهل بهشت هستند. تِرمذى به سند خود، از ابوسعید خُدرى نقل مى کند که رسول خدا صلى اللّه علیه وآله فرمود: الحسن والحسین سیّدا شباب أهل الجنّة; حسن و حسین دو سرور جوانان اهل بهشت هستند.

سنن تِرمذى: ۵ / ۴۲۶، کتاب المناقب، باب مناقب ابومحمّد الحسن بن على بن ابى طالب والحسین بن على بن ابى طالب علیهما السلام، حدیث ۳۷۹۳٫

ابن ماجه نیز به سند خود، از عبداللّه بن عمر این گونه روایت مى کند: ابن عمر مى گوید: رسول خدا صلى اللّه علیه وآله فرمود: الحسن والحسین سیّدا شباب أهل الجنّة، وأبوهما خیرٌ منهما;

حسن و حسین دو سرور جوانان اهل بهشت اند و پدرشان از آن دو بهتر است.

سنن ابن ماجه: ۱ / ۱۳۴ و ۱۳۵، باب فضائل اصحاب رسول اللّه صلى اللّه علیه وآله، فضائل على بن ابى طالب علیهما السلام، حدیث ۱۱۸٫

احمد بن حنبل حدیث سیادت را با سندى دیگر نقل مى کند. حذیفه مى گوید که رسول خدا صلى اللّه علیه وآله فرمود: فرشته اى از فرشتگان که تا پیش از این شب به زمین فرود نیامده بود، از پروردگارش اجازه خواست تا بر من درود فرستد و مرا بشارت دهد به این که: إنّ الحسن والحسین سیّدا شباب أهل الجنّة، وأنّ فاطمة سیّدة نساء أهل الجنّة;

حسن و حسین دو سالار جوانان اهل بهشت اند و فاطمه سرور زنان بهشت است.

مسند احمد: ۶ / ۵۴۲، حدیث حذیفة بن یمان، حدیث ۲۲۸۱۸٫

حاکم نیشابورى نیز به سند خود از رسول خدا صلى اللّه علیه وآله این گونه نقل کرده است که پیامبر خدا فرمود: أتانی جبرئیل علیه السلام فقال: إنّ الحسن والحسین سیّدا شباب أهل الجنّة; جبرئیل علیه السلام نزد من آمد و عرض کرد: حسن و حسین دو سرور جوانان اهل بهشت اند. حذیفه مى افزاید: سپس رسول خدا صلى اللّه علیه وآله به من فرمود: اى حذیفه! خدا تو و مادرت را بیامرزد.

المستدرک: ۳ / ۴۲۹، کتاب معرفة الصحابه، ذکر مناقب حذیفة بن یمان، حدیث ۵۶۳۰٫

ذهبى در کتاب تلخیص المستدرک این حدیث را صحیح شمرده است. آن سان که روشن شد افراد بسیارى به نقل حدیث سیادت پرداخته اند. از جمله راویان این حدیث عبارتند از: ۱ . ابن حبّان در کتاب صحیح خود، همان گونه که در کتاب موارد الظمآن آمده است;

موارد الظمآن: ۵۵۱٫

۲٫ نَسائى در کتاب خصائص امیرالمؤمنین علیه السلام; ۳ . خطیب بغدادى در کتاب تاریخ بغداد; ۴ . ابونعیم اصفهانى در کتاب حلیة الاولیاء; ۵ . ابن حجر عسقلانى در کتاب الإصابه; ۶ . ابن اثیر جزرى در کتاب اُسد الغابه.

خصائص امیرالمؤمنین: ۳۶، تاریخ بغداد: ۹ / ۲۳۱، حلیة الاولیاء: ۴ / ۱۹۰، الاصابه: ۱ / ۲۲۶، أُسد الغابه: ۵ / ۵۷۴٫

البته این حدیث را زَرکشى نیز در کتاب التذکرة فى الأحادیث المشتهره، جلال الدین سیوطى در کتاب الدرر المنتثرة فى الأحادیث المشتهره و سخاوى در کتاب المقاصد الحسنة فى الأحادیث المشتهره على الألسنه نقل کرده اند. فراتر این که زبیدى نیز در کتاب لقط اللآلى المتناثرة فى الأحادیث المتواتره آورده است.

سخنی باحقجویان:آیا به غیرازاینست که حضرت امام حسن وحضرت امام حسین(علیهما السلام)سرورجوانان بهشتندوبرسایرصحابه فضل وبرتری دارند؟پس چه گروهی به طمع حکومت جنگ با امیرالمومنین وفرزندانشان امام حسن وامام حسین(علیهم السلام)رابرخویشتن رواداشتندوجنگ های داخلی ودودمانسوز از جمله صفین را به راه انداختند؟؟

چه کسانی سیدوسروران اهل بهشت رابشهادت رساندند!؟

بااین حال بازهم رواست که افراد را بصرف صحابه ی پیامبربودن اهل بهشت وعادل بپنداریم!؟زهی خیال باطل!!

درنوشتن این مقاله نهایت استفاده را از احادیث واژگونه نوشته ی آیت الله سیدعلی حسینی میلانی کردیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد